Energica Ego

První elektrický „streetový“ motocykl vyrobený v Itálii.

Energica EGO z dílny konstruktérů, kteří se 40 let podíleli na závodních vozech od Formule 1 po speciály pro 24 hodin v Le Mans. Obrovský výkon, žádné emise.

Energica Ego

Co byste měli vědět

Základní info

Energica EGO z dílny konstruktérů, kteří se 40 let podíleli na závodních vozech od Formule 1 po speciály pro 24 hodin v Le Mans. Obrovský výkon, žádné emise.

Zeleným srdcem elektrického motocyklu je synchronní olejem chlazený motor s permanentními magnety. Jeho výkon je 107kW (145 hp) od 4900 do 10500 otáček, točivý moment 200 Nm od rozběhu do 4700 otáček.

Energica Ego zrychluje z 0 na 100 km/h za 3 sekundy, její maximální rychlost je při výrazně vytočeném plynu 240 km/h a díky konstantnímu převodu postrádá výpadky rychlosti obvyklé u strojů se spalovacím motorem. Elektrický superbike je rychlejší než supersport 600.

Mozkem motocyklu Energica Ego je vyspělá řídicí jednotka VCU.
Na rozdíl od jiných řídicích jednotek, které pracují samostatně vedle jiných řídicích jednotek, sleduje a řídí Energica VCU jako jeden ucelený technický šperk v motocyklu Ego trvale baterii, invertor, nabíječku a ABS. Toto špičkové zařízení řídí motocykl adaptivním algoritmizovaným systémem regulace energie a výkonu. Za jízdy 100× za sekundu snímá vytočení plynu a podle toho reguluje výkon motoru.

Energica Ego nemá spojku ani převodovku. Vše se reguluje elektrickým systémem, umožňujícím jezdci plně ovládat akceleraci a deceleraci motoru s regeneračním využíváním točivého momentu a brzdění. Volnoběh umožňuje „neutrální“ poloha mezi akcelerací a decelerací.

Motocykl Energica Ego je také vybaven parkovacím asistentem pro jednodušší parkování a manévrování ve kopcích nebo rušném provozu. VCU pro něj omezuje rychlost i točivý moment motocyklu. Parkovací asistent funguje vpředu i  vzadu s maximální rychlostí 2,8 km/h a s točivým momentem do 50 Nm.

Energica Ego používá brzdový systém Brembo a ABS Bosch. Nejnovější generace ABS Bosch na stroji Energica Ego brání blokování kol, ale navíc má systém proti odlehčování zadního kola, který chrání před pádem při brzdění v nouzových situacích.

Elektrický motocykl Energica EGO má digitální panel COBO TFT s aktivním barevným zobrazovačem s úhlopříčkou 4,3″.

Konektivitu motocyklu obstarává Bluetooth (s krátkým dosahem). S delším dosahem působí UMTS, umožňující propojení motocyklu s telefonem, tabletem nebo počítačem prostřednictvím internetu.

Motocykl Energica Ego lze nabíjet ze sloupků venkovních nabíjecích stanic nebo doma. Je vybaven palubním nabíjecím zařízením s kabelovým rozhraním pro nabíjecí stanice a Bluetooth.

Mrkněte se

Fotogalerie

Little big things

Technické údaje

Stáhnout brožuru

Motor

  • Typ Olejem chlazený motor na střídavý proud s permanentním magnetem

Výkon

  • Max. rychlost 240 km/h
  • Moment 200 Nm
  • Výkon 107 kW (145 Hp)
  • Režimy jízdy Urban, Eco, Rain, Sport, 4 regenerační stupně: Low, Medium, High, Off
  • Parkovací asistent Zadní a přední (max. rychlost 2,8 km/h)

Baterie

  • Kapacita 11,7 kWh – LiPol
  • Životnost 1200 cyklů při 80% kapacitě (100 % DOD)
  • Záruka 3 roky na motocykl, 50 000 km na baterii
  • Nabíjení 30 minut (na 85 % kapacity) rychlonabíjením v režimu 4 nebo 3.5 hodiny (na 100 % kapacity) nabíjením v režimu 2 nebo 3
  • Nabíječka Palubní, 110 – 220 V, 50 – 60 Hz, 3 kW, splňuje normy SAE J1772 a IEC 62196-2 s pilotním signálem pro rozhraní nabíjecí stanice
  • Funkce LPR Dlouhá výdrž (Long Period Rest) je funkce umožňující údržbu a automatické vyrovnávání baterií delší dobu nepoužívaných

Podvozek a brzdy

  • Kola Litá hliníková, přední 3,5” × 17”, zadní 5,5” × 17”
  • Pneumatiky Pirelli Diablo Rosso III – přední 120/70 ZR17, zadní 180/55 ZR17
  • Rám Prostorový trubkový rám
  • Kyvná zadní vidlice Hliníková slitina
  • Přední závěs Vidlice s tlumičem Marzocchi Ø 43 mm s nastavitelným zpětným chodem a kompresí, pružina s předpětím
  • Zadní mono Zadní tlumič Bitubo mono s nastavitelným zpětným chodem, pružina s předpětím
  • Řetěz (16/44) 525 kroužkový
  • ABS Bosch, vypínatelný
  • Přední brzda Brembo, dva plovoucí kotouče Ø 330 mm, 2pístový radiální třmen
  • Zadní brzda Brembo, jeden kotouč, Ø 240 mm, 2pístový třmen

Elektronika

  • Panel 4,3” barevný displej WQYGA TFT, rozlišení 480×272 bodů, 16,7 mil barev, paměť na data a přihlášení, integrovaný přijímač GPS, Bluetooth, 9 výstražných kontrolek, 6 + 6 indikátorů spotřeby, snímač venkovního světla, hodiny, GPS 10 Hz. Aplikace MYEnergica umožňuje zobrazit nejbližší nabíjecí stanici.
  • Konektivita Nízkoenergetický Bluetooth
  • Řídící jednotka motocyklu Motocykl řídí jednotka s adaptivním algoritmizovaným systémem řízení energie a výkonu. Trvale sleduje baterie, a to i ve vypnutém stavu.

Kapotování

  • Barvy Bílá – šedá (Lunar White – Titan Grey), Červená – šedá (Red Passion / Titan Grey, Barvy italské vlajky (sada Gold Ergal, červeně prošívané sedlo)

Rozměry

  • Výška sedla 795 mm
  • Rozvor 1465 mm
  • Délka 2140 mm
  • Šířka 870 mm
  • Výška 1220 mm

Uvedené údaje jsou pouze orientační. Společnost Energica Motor si vyhrazuje právo na změnu použitých součástí. Technické vlastnosti se mohou vlivem vývoje měnit. Nově vyvinuté součásti mohou být zdarma aplikovány i na již prodaných motocyklech.

Energica Ego

Kontaktujte nás

Zaujal Vás Energica Ego?

Zavolejte nám, pošlete e-mail nebo zprávu.

  1. *
  2. *
  3. *